Zapisanie dziecka do przedszkola Il Mio Montessori jest proste jak raz-dwa-trzy! W duchu edukacji, w której kształcimy, dbamy o to, aby wszystko było intuicyjne i pozwalało rodzicom oraz dzieciom empirycznie poznać naszą placówkę. W ten sposób będziemy mogli zaoferować najwyższą jakość usług.

 

  1. Krok 1

 

Zacznij od kontaktu! Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą. Porozmawiamy o potrzebach i wymaganiach Twojego dziecka oraz zaproponujemy termin spotkania obserwacyjnego.

 

  1. Krok 2

 

Spotkanie obserwacyjne w naszej placówce pozwoli rodzicom przyjrzeć się metodom pracy, poczuć atmosferę naszego przedszkola i poznać odpowiedzi na wszystkie pytania, które mogą pojawić się przed zapisaniem dziecka do miejsca prowadzonego w duchu metody Montessori.

 

  1. Krok 3

 

Adaptacja jest niezwykle ważna. Powinna przebiegać w sposób indywidualny, dopasowany do potrzeb rodziny.  W naszym przedszkolu dajemy sobie czas i przestrzeń na przeprowadzenie tego procesu. Rozpoczynamy go zawsze na początku tygodnia. Dziecko przychodzi do przedszkola w towarzystwie rodzica. Podczas tego pierwszego dnia poznaje otoczenie, nauczycieli i dzieci. Zostają mu zaproponowane różnorodne aktywności, które mają na  celu poznanie jego preferencji i ułatwienie mu integracji z grupą przedszkolną. Po upływie godziny, dziecko z rodzicem opuszczają placówkę. Pierwszy dzień jest ograniczony do godziny celowo, aby dziecko poczuło niedosyt i chciało wrócić następnego dnia.

Drugi dzień jest bardzo podobny do pierwszego. Rodzic jest obecny w sali razem z dzieckiem. Pobyt jest wydłużony do około dwóch godzin. Nauczyciel proponuje różne aktywności, które ułatwią poznanie grupy i pozwalają na budowanie poczucia bezpieczeństwa w nowej społeczności.

Trzeciego dnia rodzic jest poproszony o to, aby powoli znikać z pola widzenia dziecka. To czas zacieśniania więzi z nauczycielami i innymi przedszkolakami. Wizyta trwa około 3 godzin. Kolejny dzień przynosi kolejne propozycje aktywności, które są wzbogacone o wyjście na spacer z grupą. Rodzic jest proszony o spacer w pobliżu przedszkola tak, aby zjawić się w placówce w razie potrzeby albo gdy pojawi się duża tęsknota dziecka.

Piątek jest dniem, w którym dziecko żegna się z rodzicem w szatni i ochoczo wchodzi do sali przedszkolnej 🙂 Tego dnia zostaje także na obiedzie.

Każda adaptacja jest dla nas niezwykle ważna i przebiega w sposób indywidualny. Powyższy opis stanowi jakieś ramy postępowania, które są modyfikowane  codziennie na podstawie obserwacji dziecka. Chcemy, aby ten czas służył budowaniu relacji dziecka z nauczycielami i rówieśnikami. Daje on poczucie bezpieczeństwa i wpływa pozytywnie na samopoczucie dziecka oraz rodzica.

Przez kolejne dni pobytu dziecka rodzic otrzymuje zdjęcia z jego pracy oraz krótkie informacje tekstowe na temat jego samopoczucia. W ten sposób obie strony mogą czuć się spokojne.